Radyonun Olumlu Yönleri Nelerdir
Radyonun Olumlu Ve Olumsuz Etkileri Nelerdir
Radyonun Olumlu Yönleri
Hızlı iletişim ve haber aracıdır.Geniş kitlelere hemen ulaşır.
Radyo ses dalgalarını elektrik dalgaları haline çevirir; ya da elektrik dalgalarını atmosferden derleyerek ses dalgaları haline koyar. Bu bakımdan, a - verici radyo, b - alıcı radyo olmak üzere iki çeşit makineden meydana gelmiştir.
Radyo vericilerinde sönümsüz yüksek frekanslı titreşimli akımlar kullanılır.
Radyo yayımlarında kullanılan sönümsüz yüksek frekanslı titreşimli akımların verdiği elektromagnetik dalgalar ses titreşimleri için taşıyıcı dalga vazifesini görürler. Bu taşıyıcı dalga, verici radyo istasyonunda mikrofon vasıtasıyla değişime uğrar. Bunun için önemsiz titreşimli akım devresine eden bir mikrofon karşısında ses meydana gelir.
Ses titreşimlerine uyarak değişen mikrofon akımı, sönümsüz yüksek frekanslı titreşimli akımın sabitgenliğini değiştirir. Radyo alıcıma antenine gelmiş olan değişime uğramış elektromagnetik dalgalar, alicinin devresinde yüksek frekanslı titreşimli akım meydana getirir. Bu akım dedektör aracıyla bir yönlü akım haline geçer.
Yayımlanan ses titreşimlerine göre değişen bu akım, kulaklığın levhasını titreştirir. Bu titreşimlerin genlikleri radyo alıcısının kulağımdan akım genel olarak çok zayıf olduğundan, bu akımı şiddetlendirmek için kulaklık yerine radyo alıcılarında hoparlör kullanılır.
Bu medya aracı ile hedef kitleye ulaşmak çok kolaydır Çünkü farklı sosyal ve kültürel gruptaki insanlar, değişik zamanlarda farklı radyo istasyonlarını ve farklı programları dinlerler
Kısa bir zamanda radyo reklamları hazırlanabilir
Maliyet açısından radyo en ucuz tanıtım aracı sayılır Radyo firmalar için ekonomik bir mecradır.
Bu medya aracının yayınlarının her yerden ve günün her saatinde dinlenebilir olması, en önemli avantajlarından biridir
Programda spotu, metni değiştirmek kısa sürede gerçekleşir Kısa bir zaman diliminde istenilen değişiklik yapılabilir Radyo reklamlarının spot şeklinde hazırlanması ve yayınlanması çok hızlı olan bir medya aracıdır Bu sayede firmalar daima güncelliklerini koruyabilirler
Radyo, diğer mecralar ile ulaşılan kitleyi genişletmek amacıyla kullanılabilir Böylece az bir bütçe ile bilinirlik artırılabilir
Prime Time” denilen insanların trafikte yoğun olarak bulunduğu zamanda sadece radyo insanlara ulaşabilmektedir
Olumsuz Yönleri
Bugünkü radyo alıcıları, radyo yayınlarını yapan istasyonların dinlenmesi için gerekli bütün elemaları oldukça küçük bir hacim içinde toplamışlardır.
Radyonun yalnızca kulağa hitap etmesi; hem görsel hemde işitsel organlarımıza hitap eden televizyonun gerisinde kalmasına neden olmuştur.
Arabada, ya da evde radyo daha çok arka plan mecrası olarak kalmaktadır.
Yorum Gönder